Huisartsen
Spoedgevallen

Overdag (maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur) Alléén bij spoedgevallen, indien de telefoon van uw huisarts bezet is belt u met telefoonnummer : 023-5333222.
Avond, nacht en weekend (avond en nacht tussen 17.00-8.00 uur én de gehele zaterdag en zondag) Uitsluitend voor spoedgevallen, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten kunt u, liefst na telefonische afspraak, terecht bij de Spoedpost, telefoonnummer 023-7504567 De huisartsen doen dienst vanuit de Spoedpost in het Kennemer Gasthuis. Zie voor meer informatie: www.spoedpost.com
Adres en contactgegevens:
Huisartsenpraktijken Vuister, Mensink en van der Sluijs & Elias
Briandlaan 11 B – 2e etage
2037 XE Haarlem
Huisartsenpraktijken Baak, Hamming of ten Berge
Briandlaan 11 B – 3e etage
2037 XE Haarlem
Openingstijden
Maandag |
8.00 – 11.00 13:30-16:30 |
Dinsdag |
8.00 – 11.00 13:30-16:30 |
* Woensdag |
8.00 – 11.00 13:30-16:30 |
* Donderdag |
8.00 – 11.00 13:30-16:30 |
Vrijdag |
8.00 – 11.00 13:30-16:30 |
Online afspraak maken:
Telefonisch afspraak maken:
- Arianne Baak
- Maarten Hamming
- Jetske ten Berge
- Marieke van der Sluijs & Barbara Elias
- Martin Mensink
- Sabine Vuister
De centrumassistenten zijn op bovengenoemde nummers bereikbaar van 8.00-11.00 en van 13.30-16.30. Buiten deze tijden is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen .
* Donderdagmiddag is de praktijk op de 2e etage gesloten en telefonisch bereikbaar voor spoedgevallen.
* Woensdagmiddag is de praktijk op de 3e etage gesloten en telefonisch bereikbaar voor spoedgevallen.
Afspraak maken of visite aanvragen
Voor het maken van een afspraak voor het spreekuur of voor het aanvragen van een huisbezoek kunt u bellen met het nummer van uw huisarts op maandag t/m vrijdag van 8.00-11.00 en van 13.30-16.30. Buiten deze tijden is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen i.v.m andere activiteiten van de assistentes. Als u dezelfde dag een afspraak wilt of een visite wilt, belt u dan zo vroeg mogelijk i.v.m. de agendaplanning.
Ook kunt u via mijn MGN een afspraak maken. Heeft u een kleine vraag dan kunt u ook een e-consult sturen deze wordt binnen 72 uur beantwoord. .
De assistente vraagt u naar de reden van de afspraak om de noodzaak in te schatten en te zorgen dat u genoeg spreekuurtijd krijgt. Per persoon wordt 10 minuten consult-tijd per gezondheidsvraag ingepland. Wanneer u meer tijd nodig heeft of u wilt meerdere problemen voorleggen, overleg dan met de assistente of langere tijd kan worden ingepland. Meerdere problemen per keer bespreken is dus geen probleem, maar dan willen we dat wel van tevoren weten! We proberen hiermee onnodige wachttijd te voorkomen. Wanneer u een langere afspraak wilt, kan het wel wat langer duren voordat u op het spreekuur kan komen. Spoedeisende gevallen krijgen altijd voorrang en kunnen tussendoor.
Telefonisch spreekuur
Het telefonisch spreekuur van de huisartsen is voor korte vragen. U kunt een afspraak maken via de assistente tussen 8.00-11.00 en van 13:30 - 16:30, de huisarts belt u dan terug tussen 11.15-13.00 uur.
Wie is wie

Arianne Baak
Huisarts & Bestuurslid / BIG-nummer: 59039280701
Werkdagen:
Dinsdag, woensdag en vrijdag

Maarten Hamming
Huisarts & Bestuurslid / BIG-nummer: 19060707601
Werkdagen:
Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

Jetske ten Berge
Huisarts / BIG-nummer: 69909628201
Werkdagen:
Maandag, dinsdag, en vrijdag

Barbara Elias
Huisarts / BIG-nummer: 29060770701
Werkdagen:
Maandag, dinsdag en woensdag

Marieke van der Sluijs
Huisarts & Bestuurslid / BIG-nummer: 79911196801
Werkdagen:
Dinsdag, donderdag en vrijdag

Martin Mensink
Huisarts / BIG-nummer: 19043575301
Werkdagen:
Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag

Sabine Vuister
Huisarts - SCEN arts / BIG-nummer: 99024737201
Werkdagen:
Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag
Assistenten
U krijgt in de praktijk altijd eerst te maken met de doktersassistenten. Bij telefonisch contact of als u aan de balie komt, kunt u met uw vragen bij haar terecht. Zij maakt ook de afspraken voor de huisarts. U kunt zowel met praktische vragen als medische vragen bij de doktersassistenten terecht. Soms kan zij uw vraag direct beantwoorden, in andere gevallen zal zij u doorverwijzen of een afspraak voor u maken met één van de zorgverleners. Als u belt, vraagt de doktersassistenten naar de reden waarom u een afspraak wilt maken. Dit gebeurt om een juiste inschatting te kunnen maken van de aard van de klacht en de tijd die gereserveerd moet worden op het spreekuur bij de huisarts. De doktersassistenten heeft haar beroepsgeheim, is gedegen opgeleid en schoolt regelmatig bij.
Spreekuur
Voor dringende zaken die niet kunnen wachten tot de volgende dag, kunt het beste ‘s ochtends vóór 10.00 uur bellen. Wanneer u een afspraak wilt voor o.a. bloeddruk meten, bloedsuiker meten, oren uitspuiten, hechtingen verwijderen, maakt u een afspraak bij de doktersassistenten. Hiervoor kunt u bellen op maandag t/m vrijdag tussen 8.00-11.00 en 13.30-16.30 uur
Urineonderzoek
Wanneer u uw urine wilt laten nakijken, dan belt u eerst met de assistente. Zij zal aan de telefoon beoordelen of u langs moet komen bij de huisarts of enkel ochtendurine hoeft in te leveren. Het kan ook zijn dat u met een verwijsbrief van de huisarts bij Bloedafname AtalMedial de urine laat onderzoeken.
Uitstrijkjes
Voor het laten maken van een uitstrijkje bij de doktersassistentenof de huisarts, kunt u een afspraak maken maandag t/m vrijdag 8.00-11.00 en 13.30-16.30 uur via de praktijk van uw huisarts.
Bloedonderzoek via Bloedafname AtalMedial (begane grond)
U kunt alleen met een verwijzing van uw huisarts o.a. bloedonderzoek laten doen bij de bloedafname. De bloedafname is op maandag, dinsdag en donderdag geopend van 08:00-11:30 uur en op woensdag en vrijdag van 08:00- 11:30 en van 13:00 uur- 16:00 uur.
Voor spreekuren op andere tijden en andere locaties, zie de website Bloedafname AtalMedial. Of kijk op de achterzijde van uw verwijsbrief of bel met telefoonnumer 023-8908799.
Zorgprogramma's
Mijn Medisch Dossier & PGO
Online inzage in uw medisch dossier
Online inzage in uw medisch dossier via mijnGezondheids.net.
Per 1 juli 2020 heeft u als patiënt middels een nieuwe wet het recht op elektronisch inzage in uw persoonlijke medisch dossier.
Regel uw zorg op één plek. Via onze digitale omgeving regelt u snel en eenvoudig gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek
Toestemmingsformulieren
Landelijk Schakelpunt
Het LSP (Landelijk SchakelPunt) zorgt voor snelle en betrouwbare elektronische uitwisseling van medische gegevens. Zorgverleners, zoals een huisarts of apotheek, kunnen hun computersysteem aansluiten op het beveiligde netwerk van het LSP. Door het LSP kan in spoedsituaties snel duidelijk worden welke informatie andere zorgverleners over u in de dossiers hebben staan. Dit is bijvoorbeeld belangrijk als u in het weekend naar een huisarts moet. De arts ziet dan een samenvatting van uw actuele problemen en/of chronische ziekten. Heeft u het formulier al ingeleverd? Ook als u geen toestemming geeft, wil de huisarts dat graag weten. Het formulier kunt u hier openen. Graag ingevuld bij de assistente inleveren. Ga voor meer informatie naar uw huisarts of kijk op www.vzvz.nl
Inzage medische gegevens
Huisartsen, apothekers, ziekenhuizen en laboratoria werken allemaal met een eigen medisch dossier van u. Met uw toestemming mag uw zorgverlener over de voor hem relevante gegevens beschikken bij:
- Spaarne Gasthuis (ziekenhuis)
- Atalmedial (het laboratorium van Haarlem)
- Streeklab Haarlem (laboratorium voor microbiologie)
Hierdoor kunnen relevante gegevens voor uw zorgverlener goed, veilig en snel beschikbaar worden gesteld. Zo is uw zorgverlener – huisarts, specialist en apotheker – beter op de hoogte van uw gezondheid. Dat komt uw behandeling ten goede. Zo kan het belangrijk zijn dat uw huisarts uitslagen van bloedonderzoek kan inzien dat door een specialist is aangevraagd. Hoe geeft u toestemming?
Dat kan op 2 manieren:
- U geeft uw toestemming bij voorkeur zélf, digitaal via het beveiligde deel van de website www.mijndoc.nu. U heeft hiervoor uw DigiD met sms-functie nodig. Hiervoor gebruikt u uw mobiele of vaste telefoon. Bij de sms-functie via een vaste telefoon ontvangt u een gesproken tekstbericht.
- U kunt uw toestemming ook bij uw huisarts regelen via een toestemmingsformulier die beschikbaar is op de praktijk van uw huisarts (zolang er coronamaatregelen gelden eerst telefonisch contact en niet naar de praktijk komen zonder afspraak!). U kunt het formulier ook hiernaast vinden. U kunt het formulier downloaden, printen en inleveren bij het gezondheidscentrum. Alléén als u toestemt, kan uw zorgverlener over relevante gegevens beschikken. U kiest voor welke groepen zorgverleners uw toestemming geldt: huisarts, specialisten en apothekers (én de medewerkers en waarnemers van deze hulpverleners). U kunt uw toestemming op elk moment weer intrekken via www.mijndoc.nu. Of via uw zorgverlener. Het is belangrijk dat u een bewuste keuze maakt. Misschien heeft u daarvoor wat meer informatie nodig. Die kunt u vinden op de website www.mijndoc.nu.
Inschrijfformulier ''nieuwe'' patiënt
Bewoners die net in Haarlem zijn komen wonen en vallen onder postcodegebied 2034 t/m 2037 kunnen ingeschreven worden.
Aan de hand van het volgende formulier kunnen ‘’nieuwe’’ bewoners zich inschrijven, graag het desbetreffende formulier gebruiken.
Het inschrijfformulier kunt u inleveren bij de assistenten op de 2e of 3e etage, hierna zal de assistente u verder uitleg geven.
Herhaalrecepten
Een herhaalrecept kunt u op 3 manieren opvragen:
1. Brievenbus
Het medicijndoosje met etiket doet u in de brievenbus aan de buitenzijde van het gebouw bij de ingang van Apotheek Meerwijk. (Dus niet die bij de ingang van het gezondheidscentrum).
U krijgt per mail of sms een bericht, met de afhaalcode kunt u naar de apotheek.
2. Internet
Staat er een herhaalnummer op het etiket?
Als er een herhaalnummer op het etiket van het medicijn staat, dan kunt u uw herhaling via de website aanvragen
(zie onderstaand venster):
Instructie:
- Linkervakje: de vier cijfers van uw geboortejaar invullen, bijv. 1970
- Rechtervakje: het herhaalnummer (zonder puntjes)
- Klik op de knop Medicijn aanvragen
Bij meerdere medicijnen hoeft u daarna slechts het herhaalnummer van het aan te vragen medicijn in te voeren. Let op: ieder herhaalnummer is anders. U krijgt per mail of sms een bericht, met de afhaalcode kunt u naar de apotheek. Lukt het niet met bovengenoemde instructie, dan kunt u het medicijn via het formulier van de apotheek aanvragen.
Staat er geen herhaalnummer op het etiket?
Gebruik het formulier van de apotheek om uw recept aan te vragen. U krijgt per mail of sms een bericht, met de afhaalcode kunt u naar de apotheek.
3. Telefoon
Dit geldt voor alle patiënten, die hun medicijnen afhalen in apotheek Meerwijk met een herhaalnummer op het etiket. Als er een herhaalnummer op het etiket van uw medicijn staat, dan kunt u uw herhaling via de receptenlijn aanvragen.
Telefoonnummer: 088-0800174
- U wordt gevraagd de 4 cijfers van uw geboortejaar in te toetsen en af te sluiten met een hekje (#)
- Vervolgens wordt u gevraagd het herhaalnummer in te toetsen en af te sluiten met een hekje (#)
Bij meerdere medicijnen na het intoetsen van het nummer, afsluiten met een hekje (#). Let op: ieder herhaalnummer is anders.
U kunt ook via het telefoonnummer van de huisarts herhaalrecepten bestellen. U kunt dan via keuze 2 uw recepten inspreken. U kunt ook overdag via de assistente recepten bestellen. U krijgt per mail of sms een bericht, met de afhaalcode kunt u naar de apotheek.
Spoedgevallen Overdag (maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur) Alléén bij spoedgevallen, indien de telefoon van uw huisarts bezet is belt u met telefoonnummer 023-5333222. Avond, nacht en weekend (avond en nacht tussen 17.00-8.00 uur én de gehele zaterdag en zondag) Uitsluitend voor spoedgevallen, die niet tot de volgende