Apotheek Meerwijk

Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.

Briandlaan 13
2037 XE Haarlem

023-533 76 04



Vragen aan uw apotheker



Ga naar


Herhaalrecepten


Ga naar

Wie is Wie


Ga naar

Wat doen wij voor u?

Wilt u meer informatie over wat wij voor u kunnen betekenen.


Ga naar



Klachten

Hier vindt u informatie over de klachtenregeling.



Ga naar


Rechten van de patiënt

Hier vindt u informatie over uw rechten


Ga naar

Kosten

Hier vindt u informatie over uw kosten.


Ga naar

Informatie over medicijnen

Hier vindt u betrouwbare informatie


Ga naar



Mijn gezondheid.net

Wilt uw gegevens inzien, ga dan naar mijn Medisch dossier. Klik op onderstaande knop.



Ga naar


Landelijk Schakelpunt (LSP)

Hier vindt u informatie om zich aan te melden bij het LSP.


Ga naar

Over Apotheek Meerwijk

Hier vindt u informatie over Apotheek Meerwijk


Ga naar



Huisregels

Hier vindt u de huisregels van het gezondheidscentrum



Ga naar

Contact & Openingstijden

Gesloten op:

Nieuwsjaarsdag
Pasen
Koningsdag
Nieuwsjaarsdag
Bevrijdingsdag 1x per 5jr (2025)
Hemelvaart
Pinksteren
Kerstavond vanaf 16:00
Kerstdagen
Oudjaarsdag vanaf 16:00


Buiten openingstijden

Apotheek SAHZ locatie Haarlem Zuid (Spaarne Gasthuis)
Boerhaavelaan 22, 2035 RC Haarlem 023-5464094

Adres en contactgegevens:


Apotheek Meerwijk

Briandlaan 13
2037 XE Haarlem
Tel: (023) 5337604
E-mail: recepten@apotheekmeerwijk.nl

Banknummer:
- IBAN NL51INGB0002087900
- BIC INGBNL2A


Openingstijden

Geopend van:
maandag tot vrijdag 08:00 tot 18:00 uur geopend.

Vragen aan uw apotheker

Stel uw vraag hier aan uw apotheker

    Persoonsgegevens

    * Invoer verplicht

    Voornaam

    Geboorte datum *

    Email adres *

    Telefoonnummer

    Vraag

    Onderwerp *

    Vraag *

    Herhaalrecepten

    Een herhaalrecept kunt u op 3 manieren opvragen:

    1. Brievenbus (Naam, geboortedatum, telefoonnummer)

    • specialisten recepten
    • herhaalbriefjes
    • nieuwe recepten
    • doosje met etiket

    2. Herhaalrecepten met nummer

    Als er een herhaalnummer op het etiket van uw medicijn staat en dit nummer is niet ouder dan 1 jaar , dan kunt u uw herhaling via onze website aanvragen (zie onderstaand venster):

    U voert de vier cijfers van uw geboortejaar en het herhaalnummer (zonder puntjes) in en klikt op de knop medicijn aanvragen. Bij meerdere medicijnen hoeft u daarna slechts het herhaalnummer van het aan te vragen medicijn in te voeren. LET OP elk herhaalnummer is anders.

    Indien uw email adres of mobiele telefoonnummer bekend is, ontvangt u een bericht wanneer uw bestelling klaar staat om afgehaald te worden.

    3. Herhaalrecepten zonder nummer

    De apotheek kan alleen recepten aanvragen bij de huisartsen uit Haarlem-oost. Voor andere artsen moet u zelf een recept aanvragen en dat naar de apotheek laten sturen of bij het afhalen in de apotheek inleveren.

      Persoonsgegevens

      * Invoer verplicht

      Voorletters *

      Voornaam

      Tussenvoegsel

      Achternaam*

      Geboorte datum *

      Geslacht *

      Telefoon nummer *

      Email adres *

      [cf7mls_step cf7mls_step-1 "Volgende" ""]

      Adresgegevens

      * Invoer verplicht

      Straatnaam *

      Huisnummer *

      Postcode *

      Woonplaats *

      [cf7mls_step cf7mls_step-2 "Vorige" "Volgende" "Step 2"]

      Herhaalrecepten toevoegen

      * Invoer verplicht

      Medicijn (1)

      Medicijn naam *

      Receptnummer

      Receptdatum

      Arts / Voorschrijver

      [cf7mls_step cf7mls_step-3 "Vorige" "Volgende" "Step 3"]

      Bezorgen / Afhalen

      * Invoer verplicht

      Bezorgen *

      [cf7mls_step cf7mls_step-4 "Vorige" "Volgende" "Step 4"]

      Opmerkingen

      Belangrijke gegevens of opmerkingen

      Opmerkingen *

      Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Aanvraag versturen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

      [cf7mls_step cf7mls_step-5 "Vorige" "Step 5"]

      Wie is wie

      Ons team staat voor u klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn!

      De heer drs. P.P. Skolnik
      Apotheker & BIG-nummer: 19041531217

      Mevr. M. Vis
      Farmaceutisch manager

      Mevr. K. Ardic
      Apothekersassistente

      Mevr. D. Kartal
      Apothekersassistente

      Mevr. S. Oass
      Apothekersassistente

      Mevr. S. Balkoca
      Apothekersassistente

      Mevr. N. Schuite
      Apothekersassistente

      Mevr. D. Nepsha
      Apothekersassistente

      Mevr. G. Skurdauskaite
      Apothekersassistente

      Mevr. S. Dagtasoglu
      Apothekersassistente

      Mevr. N. van der Hert
      Apothekersassistente

      Ornicha, Maryama
      Leerlingen

      Wat doen wij voor u

      Bezorgen

      De bezorging is een service die speciaal is bedoeld voor onze klanten, die slecht ter been zijn of voor onze klanten, die grote pakketten krijgen die niet per fiets te vervoeren zijn.

      Apotheek Meerwijk heeft dagelijks een bezorger. Vanaf 14 uur wordt de bezorging in de apotheek opgehaald. Afhankelijk van het aantal pakketten kunt u de levering dan verwachten.

      Apotheek Meerwijk bezorgt als een dokter bezorgen op het recept schrijft. Spoedmedicatie, zoals pijnstillers of antibiotica, bezorgen wij dezelfde dag.

      Herhaalmedicatie bezorgen wij per postcode gebied.

      Kunt u de medicijnen niet ophalen

      24/7 Afhaal automaat
      Afhalen buiten openingstijden ?

      Onze medicijnautomaat bevindt zich naast de groene schuifdeur van het gezondheidscentrum / apotheek. Koelkastartikelen/zware artikelen kunnen niet in de medicijnautomaat. Eventuele kosten kunt u pinnen.

      Zodra de apotheekmedewerker de medicatie in de medicijnautomaat zet, krijgt u een sms- of emailbericht. Hierin staat gemeld, dat uw medicijnen in de medicijnautomaat liggen, of er kosten aan uw medicijnen verbonden zijn en een afhaalpin.

      Binnen 24 uur na ontvangst van het bericht, kunt u met de afhaalpin de medicatie uit de medicijnautomaat halen. Na 24uur op weekdagen na 72uur in het weekeinde, halen wij de medicatie uit de medicijnautomaat.

      Hoe werkt het ?

      U mailt/belt de apotheek, als u of een ander, niet in staat is binnen de openingstijden de herhaalmedicatie op te halen. Wij controleren dan of uw emailadres of uw mobiele telefoonnummer in het adresbestand staat. U spreekt een moment af wanneer u de medicatie uit de medicijnautomaat ophaalt. Wij zetten de medicatie op afgesproken tijd in de medicijnautomaat. U haalt binnen 24 uur na ontvangst van het bericht uw medicatie op.

      Baxter

      De Baxter staat voor een geïndividualiseerde distributievorm voor medicatie. In een plastic rol worden in zakjes medicijnen uitgezet per dag, zonodig voor meerdere tijdstippen op een dag . Op elk zakje staat de dag, en het moment alsook de naam van het medicijn vermeld.

      U neemt op het vastgestelde moment de medicijnen in. Dit systeem is bedoeld voor degenen die soms vergeten hun medicijnen vergeten in te nemen of die de medicijnen krijgen uitgedeeld door de thuiszorg.

      De huisarts geeft opdracht tot het maken van een baxterrol. U dient toestemming te geven aan de apotheek voor het leveren van Baxterzakjes, er zijn namelijk extra kosten aan verbonden. Als u denkt dat het voor u nodig is om uw medicijnen in een Baxterrol ontvangen neem dan contact op met uw huisarts.

      Medicijnconsult

      Mensen die meerdere medicijnen gebruiken, lopen regelmatig tegen problemen of vragen aan. Het gebruik van medicijnen kan lastig zijn. Uit onze gegevens blijkt dat u meerdere medicijnen gebruikt. Daarom komt u in aanmerking voor een Persoonlijk Medicijn Plan.

      Waarom is een Persoonlijk Medicijn Plan belangrijk voor u?

      Wanneer u een nieuw medicijn krijgt, wordt er goed naar uw medicijngebruik gekeken, maar niet altijd door de apotheker en huisarts gezamenlijk. Ook kunnen de inzichten over de beste behandeling in de loop van de tijd veranderen. Daarom willen uw huisarts en apotheker uw medicijngebruik nog eens onder de loep nemen.

      Hoe komt een Persoonlijk Medicijn Plan tot stand?

      U spreekt uw apotheker tijdens het apothekersspreekuur in uw huisartsenpraktijk. Tijdens dit gesprek van 30 minuten bespreekt uw apotheker met u uw medicijnen en het gebruik ervan. Denk hierbij aan gewenste werking, bijwerkingen en gebruiksgemak. Maar denk ook aan het gebruik van zelf gekochte medicijnen en of u wel eens een medicijn vergeet. Daarnaast hebt u tijd om zelf vragen te stellen over de geneesmiddelen die u gebruikt. Vertel gerust wat u voelt of denkt. Voorbeelden van vragen, wensen of problemen die u kunt bespreken zijn: “Slik ik niet te veel?”, “Mijn bloeddruk is goed, kan ik stoppen met de pillen?” of “Als ik de deur uit ga, neem ik mijn plaspillen niet. Kan dat?”

      Zijn er kosten verbonden aan een Persoonlijk Medicijn Plan?

      Deze service wordt volledig vergoed door uw zorgverzekeraar. De begeleiding door de huisarts kost u niets. Bij sommige zorgverzekeraars valt de begeleiding door de apotheker onder uw eigen risico.

      Vaak maken gebruikers van meerdere medicijnen hun eigen risico op. Dan kost ook de begeleiding door de apotheker u niets extra. U kunt hiernaar informeren bij uw zorgverzekeraar.

      Medicatieoverzicht

      Hebt u een afspraak bij een polikliniek in het ziekenhuis of wordt u binnenkort opgenomen? Vraag bij ons kosteloos een Medicatie overzicht. U dient zich wel te legitimeren in verband met uw privacy. Een overzicht voor een ander ? neem dan behalve uw eigen ID ook een ID van degene voor wie u het ophaald.

      Klachten

      Klachtenreglement

      Wij zijn aangesloten bij de KNMP. Per 1 januari 2017 treedt het onderdeel klachtrecht in werking van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Hebt u een klacht? bespreek dit dan met ons. Vraag gerust naar de apotheker.Indien wij er niet samen uitkomen, verwijzen wij u naar http://www.apotheek.nl/in-de-apotheek/klachten-over-uw-apotheek Hier vindt u de meest recente informatie over de klachtenregeling.


      Rechten van de patiënt

      AVG

      In het kader van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) ingegaan op 25 mei 2018 is voor apotheek Meerwijk b.v. een Functionaris voor de gegevensbescherming aangesteld. De functionaris is onafhankelijk en in dienst van

      Stichting Privacyzorg,
      prins Clausplein 60,
      2595 AJ Den Haag,
      postbus  93374,
      2509 AJ Den Haag.

      Tel: 070-8888500


      Kosten

       

      Tarieven 2024
      Zorgprestaties
      • Toelichting hulpmiddel icm medicijn Medicijnbeoordeling - € 9,28
      • Medicijnbeoordeling - € 110,37
      • Farmaceutische begeleiding bij opname ziekenhuis / bezoek polikliniek - € 23,24
      • Farmaceutische begeleiding i.v.m. ontslag uit het ziekenhuis / bezoek polikliniek - € 46,47
      Verstrekkingen
      • Standaard uitgifte - € 9,83
      • Uitgifte en begeleiding nieuw medicijn bereiding - € 20,06
      • Bereiding - € 16,16*
      • Bijzondere bereiding - € 118,35*

      *) Toeslage op uitgifte tarief.

      Wanneer wij direct bij uw zorgverzekeraar declareren, berekenen wij het met hen afgesproken tarief dat afwijkend kan zijn van de hierboven genoemde tarieven.

      Prijswijzigingen voorbehouden. Prijzen in het apotheeksysteem zijn leidend. Tarieven zijn, daar waar van toepassing, inclusief BTW van 9%.

       

      Verzekeringen

      Apotheek Meerwijk heeft voor de periode 2024 een contract gesloten met alle zorgverzekeraars voor “Farmacie” (dit zijn geneesmiddelen).

      Wij hebben voor medische hulpmiddelen niet met iedere verzekeraar een contract. Kijk op de website van uw verzekeraar of wij “leverancier” zijn.

      De rechten op vergoeding kunt u nalezen op uw polisbladen. Wij kunnen alleen geneesmiddelen declareren bij uw verzekeraar die onder de Basisverzekering valt.

      Informatie over medicijnen

      Betrouwbare informatie van de apotheker

      Schengen

      Indien u medicatie gebruikt, die onder de Opiumwet valt, zoals oxycodon, methylfenidaat of fentanyl, kunt u niet zomaar deze over de landsgrenzen meenemen op reis. U heeft dan een aanvullende verklaring nodig.

      Medische Hulpmiddelen

      Wij hebben voor medische hulpmiddelen niet met iedere verzekeraar een contract. Kijk op de website van uw verzekeraar of wij “leverancier” zijn.

      Basisverzekering

      De rechten op vergoeding kunt u nalezen op uw polisbladen. Wij kunnen alleen geneesmiddelen declareren bij uw verzekeraar die onder de Basisverzekering valt.

      Meldpunt bijwerkingen

      U kunt op deze website als gebruiker van geneesmiddelen een bijwerking bij Lareb melden. Uiteraard wordt alle informatie die u aan ons stuurt strikt vertrouwelijk behandeld.

      - Lareb het Nederlandse bijwerkingen centrum

      - Andere ervaringen

      - Begin uw melding

      Mijn gezondheid.net

      Online inzage in uw medisch dossier
      Over Mijn gezondheid.net

      Wij bieden u de mogelijkheid om een eigen gezondheidsportaal te openen via mijngezondheid.net. Hierin kunt u online zelf afspraken maken voor een bezoek aan de huisarts (het kan zo zijn dat deze functie tijdelijk niet mogelijk is vanwege corona), vragen stellen aan uw zorgverlener via een e-consult en medicatie herhalen. Voor dit laatste moet u zich dan ook eenmalig aanmelden bij de apotheek (informeer hierover bij de apotheek). Op dit gezondheidsportaal krijgt u via een beveiligde verbinding inzage in een gedeelte van uw medische dossier. U dient hiervoor wel een verzoek in te dienen via het gezondheidsportaal. Zodra dit verzoek ontvangen is zal de huisarts het dossier vrijgeven.

      Zo kunt u bijvoorbeeld:

      • Uw medisch dossier online inzien
      • Uw medicatie online of via de app MedGemak herhalen
      • Berichten veilig versturen en ontvangen van en naar uw apotheek
      • Wijzigingen van gegevens (zoals woonadres, emailadres of telefoonnummer) doorgeven

      Wat moet u hiervoor doen:

      1. Ga naar de website www.mijngezondheid.net.
      2. Om uw persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beschermen logt u in met uw digiD. Hierdoor zijn uw gegevens altijd goed beveiligd en kunt u ook als enige bij uw dossier.
      3. Heeft u nog geen digiD of wilt u meer informatie over het inloggen met digiD? Kijk dan op https://www.digid.nl/ voor meer informatie.
      4. Zodra u een digiD account heeft aangemaakt en ingelogd heeft met DigiD kunt u gebruik maken van de functionaliteiten.

      Wilt u de app MedGemak registeren?

      Het voordeel van de app is dat u slecht een keer hoeft in te loggen met DigiD om uw account te koppelen aan de app. Daarna kunt u met een persoonlijke code inloggen in de app. Klik hier om de app te downloaden.

      Landelijk Schakelpunt (LSP)

      LSP

      Het kan voorkomen dat u bij een andere apotheek medicatie heeft gehaald. Het is belangrijk om uw dossier compleet te houden, zodat wij veilig uw medicatie aan u kunnen geven en goed kunnen controleren dat uw medicatie samengaat met andere medicatie en aandoeningen. U kunt ons toestemming geven om uw gegevens via het Landelijk Schakelpunt (LSP) uit te wisselen. U kunt ook vast laten leggen dat u dit juist niet wil. Vul het formulier bij ons in of kijk op 

      https://www.ikgeeftoestemming.nl

      Over Apotheek Meerwijk

      Uw bezoek

      Er zijn speciaal parkeervakken kort parkeren gereserveerd voor bezoekers van het gezondheidscentrum. U kunt ook gerust met de fiets komen, er is een groot aantal fietsenstandaards.

      Afhaalbericht en snelbalie

      Indien uw email adres of mobiele telefoonnummer bij ons bekend is, ontvangt u een bericht van ons als uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden U ontvangt een afhaalcode van 4 getallen. Toets bij binnenkomst deze code in op de display en u wordt gelijk geholpen. U hoeft dan alleen een nummer te trekken als u een vraag heeft of als u andere aankopen wilt doen.

      Afhalen buiten openingstijden ?

      Onze medicijnautomaat bevindt zich naast de groene schuifdeur van het gezondheidscentrum / apotheek. Koelkastartikelen/zware artikelen kunnen niet in de medicijnautomaat. Eventuele kosten kunt u pinnen.

      Zodra de apotheekmedewerker de medicatie in de medicijnautomaat zet, krijgt u een sms- of emailbericht. Hierin staat gemeld, dat uw medicijnen in de medicijnautomaat liggen, of er kosten aan uw medicijnen verbonden zijn en een afhaalpin.

      Binnen 24 uur na ontvangst van het bericht, kunt u met de afhaalpin de medicatie uit de medicijnautomaat halen. Na 24uur op weekdagen na 72uur in het weekeinde, halen wij de medicatie uit de medicijnautomaat.

      Hoe werkt het ?

      U mailt/belt de apotheek, als u of een ander, niet in staat is binnen de openingstijden de herhaalmedicatie op te halen. Wij controleren dan of uw emailadres of uw mobiele telefoonnummer in het adresbestand staat. U spreekt een moment af wanneer u de medicatie uit de medicijnautomaat ophaalt. Wij zetten de medicatie op afgesproken tijd in de medicijnautomaat. U haalt binnen 24 uur na ontvangst van het bericht uw medicatie op.

      Ophalen door een ander?

      Als u een ander machtigt, wij leggen dit vast in het informatiesysteem, dan kan diegene uw medicijnen of medicijnlijst ophalen. Een andere mogelijkheid is dat u de afhaal pin meegeeft

      Apotheek Meerwijk is HKZ-Gecertificeerd

      Sinds 16 juni 2008 is apotheek Meerwijk BV HKZ Openbare Apotheken gecertificeerd. Het HKZ-certificaat laat zien dat wij de organisatie hebben ingericht naar de normen die gelden voor een apotheek en dat wij alle procedures hebben vastgelegd en alle medewerkers op de hoogte zijn van al deze procedures. Dit alles om kwalitatief goede zorg aan u te kunnen leveren! Op dit moment zijn wij gecertificeerd. Openbare Apotheken, versie 2015 +A2: 2022 31841 LRQA Nederland BV

      Apotheek Meerwijk is erkend leerbedrijf

      Een leerbedrijf is een bedrijf dat stages aanbiedt aan leerlingen van het beroepsonderwijs. Bij ons worden apothekersassistentes opgeleid. De stagiaires dragen altijd een batch.

      Spoedgevallen Overdag (maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur) Alléén bij spoedgevallen, indien de telefoon van uw huisarts bezet is belt u met telefoonnummer 023-5333222. Avond, nacht en weekend (avond en nacht tussen 17.00-8.00 uur én de gehele zaterdag en zondag) Uitsluitend voor spoedgevallen, die niet tot de volgende